Bakgrunn

lørdag 9. januar 2016

Åh som jeg elsker å begynne på noe nytt!

Mitt eneste forsett dette året, er å gjøre ferdig!! Uansett om det gjelder hus- eller hageprosjekter, ryddejobber, ulike håndarbeidsprosjekter eller scrapbooking. Jeg skal bli superorganisert, for i Slottet på Kroka dukker det opp halvferdige prosjekter over en lav sko. Jeg synes jo det er fantastisk gøy når jeg blir ferdig med noe! Og ting blir jo ferdige også - bare ikke med en gang. Ikke har jeg kjempestor plass heller, så jo færre prosjekter som ligger over alt i skuffer og skap, jo ryddigere blir det.Så det er planen!

Har en annen plan også, og den omhandler jul og bloggen. Før var jeg ei skikkelig julejente. Fordi jeg vokste opp i en skikkelig julefamilie. Jeg hadde de 8 slagene, det flotte pynta huset, alt på stell tidlig i desember og hjemmelaget alt mulig fra leverpostei til duker og julekort. De siste årene har det  blitt mindre og mindre jul og det er litt skamfull jeg må innrømme at i år ble det kjøpekaker, lite pynting, superstress fra 20. desember og lite glede over alt jeg elsket før. Så jeg tenker at hver uke skal jeg lage et juleinnlegg på bloggen. Noe jeg har kost meg med å lage, eller en god idé som dukket opp. I 2016 skal jeg finne igjen julegleden, og i morgen kommer denne ukas julepost. Håper du også vil hente litt inspirasjon.

Jeg har alle bøkene til Bitta Mikkelborg, og jeg elsker dem. Problemet mitt er at jeg er ganske så ustrukturert, og det er SÅ mye fint. Så jeg kaster meg over det ene, løper bort til det andre, fråtser i vakre garnnøster og MÅ bare se hvordan det mønsteret ville bli i akkurat de fargene...! Helt håpløst, for da ender jeg opp med sånt som dette:


Myria

Lovisas hønsesokker


Bladnir

En masse påbegynte prosjekter fordi det er SÅ gøy å se hvordan de blir! Må le litt av meg selv innimellom, for hønsesokkene strikkes i restegarn og de er finest når de er fulle av alle mulige farger. Jeg er veldig konservativ når det gjelder stikking: liker farger som matcher og tynne pinner. Som du ser, så ble ikke mine hønsesokker halvparten så spreke og morsomme som planlagt :-) Fine blir de, men ikke som tiltenkt.

Men i god 2016-ånd skal jeg denne helga gjøre ferdig Myria. Og julestrømpa som bare mangler duskene. 

Ha en fantastisk lørdag der ute, så snakkes vi!

1 kommentar: