Bakgrunn

torsdag 28. januar 2016

Elsker å strikke med Garnstudios NEPAL!

Det er votter på pinnene i Vikersund om dagen. Har blitt veldig mye småstrikk de siste månedene, og jeg vet jo hvorfor. Fordi jeg elsker å begynne på noe nytt. Og jeg liker å få ferdig. Uten at det tar altfor lang tid. Jeg har store prosjekter jeg holder på med også, men de har en tendens til å bli liggende.

Er straks ferdig med å hekle kanten rundt oldemorsruteteppet mitt. Men FY det har vært kjedelig å hekle kanten! Det sagt, så synes jeg tepper blir veldig mye finere om de har en forseggjort kant rundt. Skal vise det fram straks og med en gang det er HELT ferdig :-) Gleder meg til å lage frodig uteplass med hjemmesydde puter, spisebrikker, teppet mitt og haugevis av blomster. Det blir rosa og grønt i slottshagen til sommeren. Så får jeg tilsette litt blått for vi er jo to jenter og en gutt!

Har satt i gang med Bellas votter igjen. Strikket i Nepal, pinne 6. De blir ikke veldig store, men jeg strikker litt stramt. Før har jeg alltid laget den korte versjonen, men denne gangen prøvde jeg den lange. Og det blir med dette ene paret. Veldig upraktisk når vottene er så lange at de må tas på før jakka. 



Har en stund hatt lyst til å strikke disse vottene fra Garnstudio og de er straks ferdige. Også disse i Nepal. Liker veldig godt hvordan de sitter på hånda, og disse blir nok enten mine eller datteren sine. Har Nepal liggende i rosa også, så skal lage et par til i helga. 


Har du ikke erfaring med Nepal, kan jeg virkelig anbefale deg å prøve. Det er supergodt å strikke med og vidunderlig mykt. Har veldig lyst til å strikke meg en genser i det garnet og lurer på om denne hadde vært fin til min mamma:

Free Pattern

Må i så fall bli med en annen hals, for hun er ikke så glad i høye halser. Også tror jeg at den kanskje skal være i natur bunnfarge, med blåtoner i mønsteret. Liker kjempegodt rundstrikk også :-)

Holder fortsatt på å broderer på bildet mitt. Kaffekopp nr 2 er snart ferdig, men det blir mye håndball om dagen. Og det passer overhodet ikke sammen med så spennende kamper. Særlig ikke når denne dama ser kamp. For jeg klarer ikke engang sitte. Siste EM-kampen til gutta stod jeg i stua og hoppet opp og ned som en tulling hver gang vi scoret. 

Etter jobb i dag skal jeg hente ungene. Elsker fredagene når jeg kan hente dem hjem igjen til min uke. Og i kveld blir det ekstra hyggelig. For begge er ivrige håndballspillere, og da sier det seg selv at det blir semifinalefest i stua! Det blir et salig kaos av meksikansk mat, norske flagg, garn, iphoner (viktig å diskuterer kampen underveis med snappevenner... ), ellevill jubel og stygge kommentarer om håpløse dommere og motspillere!

Så du - kos deg i kveld, da. Så snakkes vi :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar