Bakgrunn

torsdag 18. februar 2016

Og jula varer helt til påske...?

I romjula lagde jeg lister. Lister som gjennom de første 11 månedene i 2016 skal sørge for at jeg ikke blir svimmel av juleforberedelser, men kan kose meg. Som gjør at jeg kan glede meg på romjulssalg uten å være stappfull av dårlig samvittighet. Som skal gjøre jula slik den var en gang: avslappet og hyggelig, morsom og herlig, minnerik og vidunderlig.
Men - jeg innrømmer villig at det å strikke og sy juleting når hele meg bare lengter til våren, det er ikke kjempegøy! Jeg følger listene mine og ligger godt an. Strikker på juleprosjektene, men er helt avhengig av å gjøre noe i lystigere farger innimellom.

During Christmas I made lists. I love lists! These lists are meant to last throughout 2016 and help me prepare for a joyful Christmas this year. Instead of being exhausted when Christmas Eve comes (in Norway the 24th is when we open our gifts and get stockings), these lists are meant to help me enjoy pre-Christmas like I used to: baking cookies, making gifts with my kids, decorating.. Enjoy a calm and cozy atmosphere.. But I must admit - knitting Christmas themed gifts when all I want is for spring to come - that's not fun. But I need  colors, so I switch in between colorful projects, and my "list projects". 




De blir jo fine - ikke sant? Og det ER gøy å vite at når jula kommer, skal barn og svigerbarn få hjemmelagde strømper fulle av spennende pakker og godteri. Jeg vet jeg kommer til å glede meg i flere måneder før, og er allerede i gang med å kjøpe småtteri til å putte oppi. Bare 3 igjen å strikke før 1. april. I følge min liste...

I do like how my potholders and stockings turn out. And I know that when Christmas comes, I will enjoy filling the stockings with small gifts and candy for my kids and their loved ones :-) I have already started to buy small things ;-) Just three more to go - before April 1st. According to my list...


Vi snakkes!

I'll be seeing you!

2 kommentarer:

  1. Så flink og standhaftig du er :) Nydelege strømper og gryteklutar. Kos deg vidare med strikkinga. God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Morsomt å "huke av" på lista, veit du ;-)
      Ønsker deg også en strålene fin helg!

      Slett