Bakgrunn

mandag 13. juni 2016

Det går i blått og beige




Jeg har startet på hexagonteppet mitt. Valgte PT2 fordi jeg ønsket meg noe lett og luftig. Men jeg synes ikke "rutene" blir pene. Verken i form eller farge. Har heklet en pute før i bomull og da ble lappene faste og fine, med tydelige kanter og klare linjer. Skal hekle noen flere, men lurer på om jeg har valgt feil garn. Har tidligere heklet tepper i både Falk, Alpakka og bomull, men synes de blir så tunge. Ikke er jeg helt fornøyd med fargene heller. Selv om den som ser turkis ut her, egentlig er mer blå i fargen. Får prøve litt mer og se hva det blir til. Kanskje noen av dere har andre anbefalinger? Det må være noe som blir lett og likevel varmt :-)

I have startet crocheting on a new blanket. A Hexagonblanket this time. I'm not completely satisfied with the neither the yarn nor the colors. I would have liked it to be a little more ferm. I made a pillow in cotton with this pattern a couple of years ago, at it turned out very different. A lot more nice I think. But I will keep making a few more, and hopefully both the yarn and the colors will "grow on me" :-)



Ellers er jeg helt klart inne i en blå/beige periode. Det blir gjerne sånn om sommeren. Da jeg ser tilbake virker det nesten som annenhver Kjerstisommer er blå/beige og rosa/grønn. Jeg var egentlig ferdig med håndkle og kluter til kjøkkensettet jeg holder på med, men så kom Bitta Mikkelborg med et nytt gratis klutmønster i FB-gruppen sin. Synes "Uventet"-kluten er vakker og veldig gøy å strikke. Så da blir det to kluter til i denne pakken.

Apart from the blanket, I am clearly in a blue/beige mood. Looking back at my crafts I see that every other summer is either beige/blue or pink/green. My latest kitchenknitting is also the same colors, and soon to be finished. Or - it was finished, but then came a new dishcloth pattern, and I just had to try it! It's from Bitta Mikkelborg (on Facebook), it's free to download and so much fun to knit. It looks great, don't you think? 



Søndag deltok jeg på min første Blaafarveværksmarsj. Og turen var rett og slett en fantastisk opplevelse! Nydelig vær, vakkert kulturlandskap, venner å hilse på underveis og rast med kaffe på termos. Med god niste i sekken, strikketøy i fanget og praktfull utsikt over vakre Modum, kunne ikke dagen blitt bedre. 

On Sunday I took part in a local hike. It's in the area of Blaafargeværket and as you walk the 15 kilometers, you pass beautiful old buildings, old trails and lots of rocks from the mining. The landscape is full of colorful flowers and you hear, and might even see, sheeps and cows pasture. 


Ønsker dere alle en fin uke, og håper dere også tar dere tid til å kjenne litt på lykkefølelsen av de helt enkle tingene.

Wish you all a wonderful week, and hope you take the time to fully enjoy the simple things of life. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar