Bakgrunn

mandag 6. juni 2016

Nyter sommerdagene

Bilde lånt fra nettet (husker ikke hvor)
Det er noe ganske fantastisk med det å leve livet. Hver eneste morgen har du en ny og ubrukt dag, og det er helt opptil deg hvordan den skal bli. Hos oss er dagene proppfulle av fotball og beachball, og selv om dagene kan bli i overkant travle (og man blir skikkelig lei av all kjøringen), så er det noe med det sosiale i alt dette. For det første er jeg verdens stolteste mamma når ungene holder på, for selv i 28 varme grader gir de jernet og klager ikke. De rett og slett storkoser seg. Sånn som oss voksne. For vi har også et fellesskap. Vi roper oss hese, hopper og danser, er verdens beste dommere og deler villig kaffekopper og vafler.

There's something trully beautiful about living life. Every morning starts with a new canvas, and it's up to each and every one of us, to make the most out of it. In our house the days are filled with football and beachball, and even though our schedule is very busy, we do enjoy it very much! I am so proud when my kids play. I love to see how they enjoy playing with their friends, even when it's 28+ degrees outside. And I also enjoy very much the social part for the parents. 




Ellers er jeg så heldig å bo like i nærheten av Blaafarveværket. Faktisk en av Norges mest besøkte turistattraksjoner i flere år. Vi er her mye! Og det er slett ikke rart, er det vel? Er du i Buskerud, så bør du absolutt få tatt en tur innom denne fantastiske plassen. Og beregn en hel dag. For det er mye å se. Du kan gå tur i gruveåsen:

I am lucky enough to live very close to one of Norways main tourist attractions. It's called Blaafarveværket and was the main supplier of cobalt (blue color) to the world during the latest part of the 1800s. You can read more about it here.
If you are visiting Norway in the Oslo area, you should defenately visit this wonderful place! 



Eller du kan nyte kunstutstillingen ned på "Værket", ta en vaffel på Haugfossen eller bare rusle på Nymoen. Du kan lese mer om Blaafarveværket her. Her kommer et par bilder fra min lille tur i går.




Hadde også fotoshoot med min datter ved Haugfossen i går. Hun var i konfirmasjon til en venninne og jeg synes hun var så fin i kjolen sin. 

I also had a photoshoot with my daughter here yesterday. I think she looked so nice in her dress. 





På håndarbeidsfronten er det klut- og håndklestrikking. Er straks ferdig med et sett i lys blått/beige som blir innflyttingsgave til en god venn som nettopp har kjøpt seg nytt hus. Skal legge ut bilde når jeg er ferdig. Ellers er det vel på tide å gjøre siste lille innsats for å få ferdig de 5 julestrømpene mine. Har strikket ferdig 4,5, men det som gjenstår er sååå kjedellig. Jeg hater å lage dusker og sånt, men de skal være ferdige før skoleslutt!

As for crafts, I am not very productive. I am about to finish a new kitchen set in blue and beige, and it will be a gift for a friend who just bought a new house. When that's done, I need to finish  my five Christmas stockings. Time flies, and I intend to make a lot of homemade gifts this year. I will post the stockings when they are all done :-)

Bitta skal ha ny klutealong på facebooksiden sin i sommer, og jeg gleder meg! Får aldri nok av hennes oppskrifter (Bitta Mikkelborg). Har alle bøkene hennes, og ser fram til ny bok som kommer i høst. Denne gangen blir det visst luer. Så da regner jeg med at "halve Norge" får hjemmestrikka luer til jul :-)

For øvrig har jeg store planer om å hekle teppet øverst. I blå/beige/hvitfarger til stua oppe. Skal kjøpe garn i dag og komme i gang i kveld. Jeg har lært av Vibbedille (super håndarbeidsblogg du finner her) at å hekle lapper - det er den perfekte sommerhåndarbeidsaktiviteten!

I have serious plans to make a hexagon blanket like the one in the picture on top. But mine will be in beige, blue and white, because these are the colors I have in the kids living room.

Med bilder fra hagen ønsker jeg dere en strålende flott uke og prøver å titte innom igjen om ikke altfor lang tid.


With these pictures from my garden, I wish you all a joyful week and will try to check in a little more often. 

1 kommentar:

  1. Må nok ta meg en tur til Blaafarveværket. God reklame her! Fint og variert innlegg!

    Klem

    SvarSlett