Bakgrunn

mandag 8. august 2016

Slutt på ferien og klar for høsten



Forrige uke hadde jeg ferie uten ungene. Siden skolestart (og dermed også håndball og fotballsesongen) nærmer seg, brukte jeg deler av uka til det min mormor kalte "matauk". Jeg har bakt både brød, rundstykker, pizzasnurrer, kanelknuter og kaker. Jeg har saftet og syltet og laget gele. 

Last week I had vacation without the kids. Since school is starting (with that also football and handbal season). I spent a few days "making and baking", and are now well prepared for some busy weeks. 



Synes det er noe fantastisk koselig med å hente fram hjemmebakt og hjemmelaget til frokostbordet eller matpakka. Jeg baker ikke så ofte som før, men gjerne mye forskjellig når jeg først er i gang. Ripsgele er noe jeg alltid lager. Synes det er godt tilbehør til kjøtt, og bruker det også mye i sauser. 

There is something wonderful with setting the table, or making the lunchbox, with things made from home. Currant jelly is something I make every year, and I use it with meat dishes and in sauces. 





Fikk også tilbragt en flott dag på Langedrag sammen med mamma, og avsluttet med en fantastisk tur til Göteberg sammen med en god venn ;-)

I also managed to  spend a great day with my mum at Langedrag (a wildlife national park), and ended my vacation with a trip to Gothenburg with a close friend :-)

Ønsker dere en flott dag der ute!
Wish you all a wonderful day!






2 kommentarer:

  1. Helt i min ånd alt dette, matauk og besøk på Langedrag som forøvrig ligger i kommunen vår. Alltid kjekt å komme dit, og en opplever noe nytt hver gang. Jeg synes gaupene er så fine.
    Ja, det drar seg mot høst, men jeg lurer på hvor sommeren ble av. Gleder meg til 14 dager i Hellas i september.

    God tirsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg elsker Langedrag. Vet ikke om noe sted hvor jeg koser meg mer. Vakkert å gå tur fra Langedrag og innover fjellet er det også. Det skal vi gjøre i september. Håper også å få til å bli med på seterdag. Det høres så kos ut, og fint for ungene også.
      Hellas blir nok fint. Godt å ha noe å glede seg til :-)
      Takk for at du er så flink til å legge igjen hyggelige kommentarer, Ingunn. Ønsker deg en flott dag!

      Slett