Bakgrunn

lørdag 29. oktober 2016

I min kreative boble

Skjer det mye rart om dagen.

Sånn starter blogginnlegg nr. 2 på min nystarta nettside. Strikkepinnene går varme samtidig som jeg forsøker å strukturere tanker og gjøremål sånn at jeg faktisk ender opp med noe ferdig, og ikke bare begynner på alt samtidig.





Akkurat nå er det symaskinen som skal prioriteres. Men jeg har også lyst til å hekle vakre kanter på kjedelige kjøkkenduker, trekke om en gammel ørelappstol, skrive en bok, strikke fargerike og fantastiske ullsokker, bake, lage god mat og lese alle de nye spennende bøkene som kommer. Jeg er rett og slett en av dem som ikke evner å se sin egen begrensning. Men det er helt ok, for hva er det verste som kan skje? At det bare blir strikket en sokk? At jeg har glemt begynnelsen på boka når jeg endelig kommer til slutten? Sånt kan jeg fint leve med :-)

At naturen i Modum gradvis går i vinterdvale, merkes ikke. For ute er det bekmørkt uansett, og inne er det lys og latter, varme og stadig nye påfunn. Som seg hør og bør på denne tida, er min søster i full julemodus og sender stadig nye bilder av potensielle julegaver hun har funnet. Hun synes visst et nissetrekk til doen min er en alle tiders idé i år. Som den snille søsteren jeg er, skal smile pent og late som jeg blir kjempeglad. Men jeg lurer på hvorfor i all verden hun ikke kunne kjøpt noe garn i stedet...?
 
                                           Bilderesultat for toilet seat santa cover

Uansett:
Mens jeg i hodet lagde titalls fine lintøyservietter i går, bakte jeg glutenfrie boller med fyll og spetakkel til ungdommen i huset. De ble gode, men litt tørre, ifølge prinsessa i huset. Jeg nøyer meg med gode, og her er fremgangsmåten om du skulle ha lyst til å prøve:


Jeg brukte en pose ferdigmiks til boller fra butikken og fulgte stort sett oppskriften bak på pakken. Tilsatte et egg i deigen for å unngå at de ble tørre. Disse inneholder Kesam, og det er flott å bruke når du baker med glutenfritt mel. Gir en rund og god smak :-) Deigen blir litt klissete, så lurt å bruke skje når du former bollene. Mine fikk en bit melkesjokolade inni, og det smakte visst veldig godt. De blir ikke glatte og lekre, men hjemmelagde og litt rustikke. Akkurat som vi liker det!



Det er lørdag og huset er kaos. Vinduene skulle vært pusset, brød skulle vært bakt og jeg skulle sydd 3 puter. Har ikke gjort noe som helst av det. Men jeg har gjort mye annet, da. Og i tillegg til å klippe til 20 lintøyservietter som skal syes og pyntes på i morgen, så har jeg heklet kant rundt julegrytekluter og strikket nesten ferdig 3 nye kjøkkenkluter til eldstemann og sambos nye leilighet. Av alle de vakre, morsomme, fargerike, sprø, elegante og komplekse klutene jeg har strikket, er det disse jeg er mest glad i: Vaffelmønstrede kluter fra Garnstudio, strikket i Tuva. De er verdens beste!




Ønsker dere alle noen flotte dager, så snakkes vi snart igjen :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar